Gullblyanten

Toyota: Prøv min hybrid

Prøv min hybrid

Tittel Prøv min hybrid
Kategori Mobil
Byrå Saatchi & Saatchi
Kunde Toyota
Produkt Toyota
Innrykket i media Nett, tv, Facebook, boards, radio, mobil, print
Dato/tid for innrykk 04.11.13
URL http://www.provminhybrid.no/


Toyota er i toppen på salg, lojalitet og kundetilfredshet, men lykkes ikke like godt på rekruttering av nye kunder. Hybridene deres er fortsatt myteomspunnete og hemmelige for mange som fortsatt er skeptiske til hybrid. Så, for å bevise at Toyota Hybrideiere er de stolteste og mest fornøyde bileierne i Norge, og samtidig få flere til å prøve en hybrid, introduserte vi Prøv min hybrid.
Toyota spurte sine hybrideiere via Facebook om de kunne tenke seg å la andre prøve bilene sine. Det ville de. Uten betaling. Vi brukte utvalgte hybrideiere som talspersoner for kampanjen. Siden er bygget som en responsiv one-pager, der all funksjonalitet er tilgjengelig og optimalisert for web, tablet og mobil. Gjennom å kople en Facebook-profil til siden får man tilgang til å kommunisere med alle som vil låne bort sin hybrid til prøvekjøring. Visualiseringen av dette "nettverket" er basert på geografisk nærhet og vennskap. Geografiske parametre basert på avstand til ditt postnummer gjør at du ser bilene nærmest deg. Du vil også få markert venner og venners venner i dette nettverket basert på Facebook-koplinger.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Kristoffer Reppen
Art Director Snorre Martinsen
Tekstforfatter Ida Fjeldbraaten
Konsulent Haagen Sæther-Larsen
Prosjektleder Magnhild Foldøy
Prosjektleder Nanna Grønli
Planner Patrik Bergfjord
Kreativ leder Øyvind Waage
Motion Graphics Joe Langdon
Ansvarlig hos kunde Bjørn Devold Eidsvig
Ansvarlig hos kunde Bjørn Devold Eidsvig
Grafisk Design Linus Hjellström
Producer Håkon Fretheim
Webdesign Christopher Køltzow
Webdesign Eiliv Gunleiksrud
Webdesign Ola Bagge Skar
Webutvikling Almir Busevac
Webutvikling Mats Rønold
Webutvikling Rune Sandnes

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet