Gullblyanten

Kaffehuset Friele: Friele-farmen

Friele-farmen

Tittel Friele-farmen
Kategori Mobil
Byrå NeoLab AS
Kunde Kaffehuset Friele
Produkt Friele kaffe
Innrykket i media TV, butikkmateriell, radio, mobil- og nettbannere
Dato/tid for innrykk Oktober - 15. desember
URL http://farmen.friele.no/

Høsten 2013 inngikk Kaffehuset Friele samarbeid med Farmen på TV2, og ønsket en kampanje som fikk det beste, og meste ut av samarbeidet.

Løsningen ble en aktivitet hvor TV-seerne parallelt med sendingene på TV2 kunne delta i kampen om å vinne en tur for to til Friele sin farm i Brasil. Alt man trengte å gjøre for å delta var å sende en SMS.

Første del av kampanjen oppfordret vi alle til å melde seg på, med kommunikasjon i butikk, på radio, nett, mobil og reklamefilm i Farmen-pausen.

Da påmeldingsfristen var over, startet konkurransen. Hver dag sendte vi ut SMS til alle gjenværende deltakere. Det var 50% sjanse for at du gikk ut, og tilsvarende sjanse for å gå videre. Antall deltakere ble daglig halvert til det sto igjen to potensielle vinnere.
Vinneren av Friele-farmen ble trukket og kunngjort i reklamepausen til farmenfinalen med 1,3 mill. seere!

Resultat, over 30 000 påmeldte. Mer enn 1000 nye deltakere per dag. Og best av alt: Top of mind økte fra 39% til 50% under kampanjen.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Bjørn Melvold
Konsulent Borghild Lovise Feet
Prosjektleder Liz Hvide MacLeod
Kreativ leder Kenneth Rasmus Greve
AD-assistent Phirada Aarvik
Ansvarlig hos kunde Heine Eliassen
Ansvarlig hos kunde Mona Lindgren
Produksjonsbyrå Bug
Regissør Kenneth Rasmus Greve
Webdesign Alexander Strømme

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet