Gullblyanten

St1 Norge: Prispresserens Twitter-prisfeed

Prispresserens Twitter-prisfeed

Tittel Prispresserens Twitter-prisfeed
Kategori Sosiale medier
Byrå Bates United AS
Kunde St1 Norge
Produkt Automatiske bensinstasjoner
Innrykket i media 5 lokale papiraviser og 49 lokale nettaviser på Øtslandsområdet (A-media m.m)
Dato/tid for innrykk 15.03.2014 – 15.04.2014
URL https://twitter.com/st1norge

Manges har hørt at lokale bensinstasjoner ofte skuler mye til hverandre ved prisjustering. En spionvirksomhet som også konkurransetilsynet påpeker i en ny rapport. Dette tenkte vi var et fint utgangspunkt for å vise at St1 er en aktør med selvtillit. En som ikke har noe å skjule. Nettopp fordi vi har bevis på at vi veldig ofte holder lavest pris og fyller rollen som en prispresser i markedet.

Derfor utviklet vi en Twitter-robot som tvitret oppdaterte priser på bensin og diesel på alle St1-stasjoner i samme øyeblikk som de endres. Deretter henvendte vi oss til våre konkurrenter i en målrettet kampanje i lokalmedia. Vi benyttet 49 lokale nettaviser og 5 papiraviser på Østlandet. Her fortalte vi våre konkurrenter i nærområdet at de nå kunne følge prispresserens priser på en enklere måte – på Twitter.

Kampanjen traff ikke bare konkurrentene, men også forbrukerne. Slik fikk vi vist i praksis at St1 er en god venn i kampen for lavere drivstoffpriser.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Anders Asheim
Tekstforfatter Petter Andersen
Konsulent Per Christian Huse
Prosjektleder Marianne Sørlie
Webprodusent Jan thomas Pettersen
Digital rådgiver Yngve Hellman
Produksjonsbyrå Good Morning

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet