Gullblyanten

Tine : HOVEDSPONSOR AV HVERDAGENS ATLETER

HOVEDSPONSOR AV HVERDAGENS ATLETER

Tittel HOVEDSPONSOR AV HVERDAGENS ATLETER
Kategori Sosiale medier
Byrå SMFB
Kunde Tine
Produkt YT
Innrykket i media Facebook, Instagram, Youtube
Dato/tid for innrykk 12.09.14

Tine YT har troverdighet på ernæringsfeltet, men hvordan overbeviser man det norske folk om at YT ikke kun er for toppidrettsutøvere?

Vi valgte å endre sponsorstrategien til YT. På en pressekonferanse på facebook annonserte sponsorsjefen i Tine at det ikke lenger handlet om profesjonelle, i stedet skulle vi i løpet av de neste fem ukene finne 100 nye sponsorobjekter. Hverdagsatleter som fortjente ekstra støtte.

Med en hverdagsatlet som frontfigur startet vi jakten på facebook, instagram, youtube og i web-bannere. Hver sponsorpakke kunne med spesialskrevne bannere og poster bli rettet mot forskjellige målgrupper. I løpet av fem uker fikk vi inn 11 187 skriftlige søknader på kampanjesiden. Mange av dem på flere A4-sider.

Historiene til de nye sponsorobjektene ble matet ut til fb-følgere våre, og motiverte enda flere til å søke. På instagram laget vi en egen ytsponsmeg-hashtag med et tilhørende sponsorat. Slik spredde ryktet om muligheten seg uten at vi trengte å bruke særlig med midler på oppsponsing.

32 958 likes, kommentarer, delinger og lenkeklikk på Facebook
Gjennomsnittlig organisk rekkevidde økte med 15 284%
1 635 nye Facebook-følgere

Salget av YT-produkter hadde en verdiøkning på 13% i kampanjeperioden.

De nye sponsorobjektene er nå basen i vår kommunikasjon. Hanna (15), sponset med SWIX smørekoffert, er allerede frontfigur for YTs Nyttårskampanje.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Pia Ølstad
Tekstforfatter Sveinung Arnestad
Konsulent Kristian Lyse
Prosjektleder Tuva Dyrnes
Post Production Arnar Halldorsson
Community Manager Birgitte Christensen
Post Production Sverrir Brynjolfsson
Grafisk Design Magnus Snickars
Produksjonsbyrå SMFB Engine

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet