Gullblyanten

McDonald's: SnapChance - The Self-Destructing Smoothie Offer

SnapChance - The Self-Destructing Smoothie Offer

Tittel SnapChance - The Self-Destructing Smoothie Offer
Kategori Sosiale medier
Byrå NORD DDB OSL
Kunde McDonald's
Produkt Fruktsmoothier
Innrykket i media Snapchat, pre-rolls på VG-TV + facebook-ads.
Dato/tid for innrykk 01.05.2014 - 01.06.2014

Promoakivitet for å lansere McDonald's nye fruktsmoothier. Vi brukte Snapchat som samplingkanal - hvor mottagerene fikk tilsendt snaps som kanskje inneholdt en kupong med en gratis smoothie. Eneste måte å sjekke om de faktisk hadde fått en gratis smoothie, var å dra på McDonald's og åpne snapen når det var deres tur i kassakøen. Åpnet de snapen før de kom til kassa, ville den jo forsvinne. Ingen snap - ingen smoothie!

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Even Moseng
Tekstforfatter Kenneth Lamond
Konsulent Lars Hafstad
Prosjektleder Emma Karlsson
Motion Per Øyvind Weum
Ansvarlig hos kunde Mette Vonen
Ansvarlig hos kunde Pia M. Mellbye
Grafisk Design Henning Sillerud
Grafisk Design Ine Rasen
Grafisk Design Louise Marie Pedersen
Illustrasjon Torstein Raabye Haugen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet