Gullblyanten

Avinor: Fly med oss

Fly med oss

Tittel Fly med oss
Kategori Sosiale medier
Byrå Creuna AS
Kunde Avinor
Produkt 46 flyplasser i Norge
Innrykket i media Egen kampanjeside på TV2.no. Alle TV2s redaksjonelle flater, inkludert 15 kveldsendte TV-programmer.
Dato/tid for innrykk 18/5/2014

Nordmenn nyter luksusen av at hele landet er tilgjengeliggjort for bosetting, turisme og lokalt næringssliv. Avinors 46 flyplasser gjør dette mulig og er en nøkkelbrikke i vår distriktspolitikk. Utfordringen er at denne overordnede historien forsvinner i møte med hverdagslige utfordringer som forsinkelser og flygelederstreik.

Vår oppgave var å bygge kjennskap og kunnskap i befolkningen om Avinors samfunnsrolle, skape intern stolthet og bevise selskapets verdi overfor politiske beslutningstakere – helst uten bruk av tradisjonelle reklamebudsjetter.

Løsningen ble “Fly med oss”, Norge fra lufta – fra flyplass til flyplass. I løpet av 3 uker i mai reiste Avinors helikopter fra sør til nord og tilbake, via alle landets flyplasser og streamet 90 timer film i HD og 360 grader.

Ved siden av kontinuerlig dekning på tvers av TV2s redaksjonelle flater, spilte sosiale medier en avgjørende rolle i å skape og fange opp entusiasmen i løpet av kampanjens 3 uker.

FB-gruppen vokste raskt til over 20.000 aktive fans som bidro med endringer av reiserute, organisering av fysiske events og deling av innhold under #flymedoss. Synergien mellom sosiale medier og de øvrige kanalene, beriket TV-programmene og de redaksjonelle nyhetssakene med innhold skapt av brukerne selv.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Christian Alfsen
Prosjektleder Merete D. Land
Programleder Arne Hjeltnes
Kreativt ansvarlig Oskar Bringager
Kreativt ansvarlig Pål Jespersen
Digital prosjektleder Silje Storhaug
Digital prosjektleder Øystein Eriksen
Grafisk Design Bjørn Endre Langeland
Webutvikling Jonas Fredin
Webutvikling Jørn-Tore Sande
Webutvikling Karianne Andersen
Webutvikling Kent Robin Haugen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet