Gullblyanten

Aker Brygge: Jenny Hemstads gate

Jenny Hemstads gate

Tittel Jenny Hemstads gate
Kategori Sosiale medier
Byrå LLOWBANK
Kunde Aker Brygge
Produkt Aker Brygge
Innrykket i media Avis, nett, boards
Dato/tid for innrykk September-Oktober 2014
URL http://hvaskalgatahete.no/jury/

Aker Brygge har brukt over to milliarder kroner på å pusse opp. Ambisjonen er å bli kvitt det gamle kjøpesenterstempelet for nå å bli en levende bydel. Høsten 2014 sto den første delen av Aker Brygge ferdig. Det var en innendørs handlegate som skulle hete Diagonalen.
Jobben vår var å lansere denne til Oslofolket.
Problemet var bare at Diagonalen hørtes ut som Arkaden. Det hørtes ut som Paleet. Det hørtes ut som et navn som er oppfunnet av de som lager nettopp det kjøpesenteret Aker Brygge ikke vil være.

Vi bestemte oss for å ikke åpne Diagonalen. Istedet kom vi over innsikten om at en gatenavnkomite i 1913 hadde vedtatt at man aldri skal oppkalle gater i Oslo etter en levende person. Vi opprettet en ny gatenavnkomite, med Erling Dokk Holm i spissen, som skulle finne en levende person til å bryte regelen. Ved hjelp av bannere, utendørs og print ledet vi folk inn til hvaskalgatahete.no - det digitale hjertet av kampanjen. Her kunne folk enten foreslå sitt eget navn eller navnet til noen de var glad i og få generert et eget gateskilt og Facebookpost.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Tone Humblen
Tekstforfatter Hallvard Fjeldbraaten
Konsulent Terje Banken
Prosjektleder Line Friberg
Kreativ leder Tore Woll
Mediabyrå Arne-Inge Christophersen
PR-byrå PR-Operatørene
Filmproduksjon Sheriff
PR-byrå Släger
Ansvarlig hos kunde Thomas Nygård
Fotograf Johnny Vaet Nordskog
Grafisk Design Rune Tyvold
Webdesign Notch

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet