Gullblyanten

Statoil Fuel & Retail: Real Hot Dog Precision

Real Hot Dog Precision

Tittel Real Hot Dog Precision
Kategori Onlinefilm
Byrå SMFB
Kunde Statoil Fuel & Retail
Produkt Pølser
Innrykket i media facebook, YouTube, PR
Dato/tid for innrykk

I 2015 oppgraderte Statoil pølsemenyen sin i alle markeder. Vi fikk i oppgave å lage en digital lanseringsidé.

Statoils pølsespisende kjernemålgruppe er folk i ulike håndverker- og sjåføryrker. Vi ville prøve å treffe dem midt i det pølseelskende hjertet med en engasjerende idé som selvfølgelig skulle selge pølse, men som også kunne skape litt stolthet. Ideen ble å vise en av deres egne som tilberedte og serverte en pølse fra Statoils oppgraderte pølsemeny. Med en gravemaskin, på ordentlig.

Resultatet ble en filmsnutt, uten filmtriks, som gjør stas på hovedmålgruppen, med et innhold de kunne relatere seg til, og som kunne begeistre alle oss andre med kontorjobb.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Hans Martin Rønneseth
Tekstforfatter André Koot
Konsulent Christian Steen
Prosjektleder Tuva Dyrnes
Digital Strategi Christian Raae
Motion Graphics Designer Arnar Halldorsson
Designer Benjamin Rogers
Digital Strategi Kristjan Hauksson
SoMe Manager Marianne Hauknes
SoMe Manager Michael Grønmyr Goksøyr
Producer Joi Persson
Produksjonsbyrå Folkefilm
Regissør Filip Nilsson

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet