Gullblyanten

Mondelez Norge: Et urbant fjelleventyr

Et urbant fjelleventyr

Tittel Et urbant fjelleventyr
Kategori Onlinefilm
Byrå SMFB
Kunde Mondelez Norge
Produkt Kvikk Lunsj
Innrykket i media Facebook, Youtube, Amnet.
Dato/tid for innrykk 10.08.2015 – 25.10.2015

Å promotere det å gå på tur er å indirekte promotere Tursjokoladen. Vi fikk i oppgave å inspirere enda flere nordmenn til å gå i fjellet og dermed selge mer Kvikk Lunsj i høstsesongen.

For å aktivere flere enn de vante turgjengerne bestemte vi oss for å vri på klisjeen. Løsningen ble å la 42 år gamle Elisabeth, en helt vanlig person med et helt vanlig liv i byen få prøvegå en fjelltur med VR-briller. Vi dokumenterte den virtuelle fjellturen i leiligheten hennes og gjennom Oslos regntunge gater.

Filmen promoterte muligheten til å vinne «et ekte fjelleventyr», flotte fotturer levert av DNT. Konkurransen ble også promotert onpack. For å delta kjøpte du en Kvikk Lunsj og registrerte den unike koden du fant i pakningen. Filmen ble kjørt på Facebook, og kortversjoner som pre-rolls.

Fjellturen som Elisabeth opplever i virtual reality ble tatt opp langs ruten til en av premieturene i Jotunheimen, og gir dermed seeren en smakebit på det reelle eventyret.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Hans Martin Rønneseth
Tekstforfatter André Koot
Konsulent Beathe Stangeland Eide
Prosjektleder Vibeke Wiedswang
Digital konsulent Christoffer Lorang Dahl
SoMe management SMFB Engine
Ansvarlig hos kunde Fredrik Gjersøe
Ansvarlig hos kunde Marthe Leistad
Grafisk Design Benjamin Rodgers
Grafisk Design Magnus Snickars
Producer Kalle Wettre
Produksjonsbyrå Folke Film
Regissør Filip Nilsson

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet