Gullblyanten

Statoil: Utforsk Åsgard

Utforsk Åsgard

Tittel Utforsk Åsgard
Kategori Nettannonser
Byrå TRY
Kunde Statoil
Produkt Havbunnskompressor på åsgårdfeltet
Innrykket i media Dagbladet og Adresseavisen
Dato/tid for innrykk 16.10.15
URL http://m.db.no/utvikling/patrik/statoil2015/index.html

PS. Banneret må testes med mobiltelefon, da det kun er laget for visning på m.db.no.

Den 16. oktober trykket Statoil på startknappen til verdens første havbunnskompressor: Åsgard.

Kompressoren er en av Statoils mest høyteknologiske innovasjoner gjennom tidene. Statoil ønsket å fortelle Norge om innovasjonen - på en innovativ måte ... i et banner.

Som første annonsør i Norge laget vi et akselerator- og gyro-drevet banner. På denne måten lot vi Norge utforske havbunnen ved Åsgård, gjennom mobiltelefonen sin. Brukeren måtte ikke aktivere banneret på noe som helst vis, det fungerte automatisk.

Løsningen tok over alle annonseplassene på Dagbladet.no og adresseavisen.no den aktuelle dagen. Vi brukte disse plasseringene til å formidle interessante fakta om prosjektet.

Mer enn 100 000 visninger av banneret på en dag. 64% av de spurte oppga å ha sett annonsen. I sintt utforsket brukerne havbunnen i 23 sekunder.

Bidragsytere

Rolle Navn
Tekstforfatter Anders Muurman Holm
Tekstforfatter Sebastian Prestø
Konsulent Sven Jensen
Prosjektleder Annette Werner
Ansvarlig hos kunde Henrik Habbestad
Produksjonsbyrå Dagbladet
Webdesign Joachim Sjøberg
Webutvikling Magnus Bergman

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet