Gullblyanten

TINE : Annonsen som leser tankene dine

Annonsen som leser tankene dine

Tittel Annonsen som leser tankene dine
Kategori Nettannonser
Byrå McCann/Drive/SDG
Kunde TINE
Produkt TINE MatSans - Lærer seg hva du liker
Innrykket i media vg.no, finn.no tablet, finn.no mobil, finn.no, klikk.no mobil, klikk.no, Xaxis, Kampanjeside (tankeleser.tine.no)
Dato/tid for innrykk 7.9. - 15.10.15
URL http://twentyquestions-prod.herokuapp.com/banner/580x400.html


TINE ønsket å lansere sin nye, smarte oppskriftstjeneste. Nettjenesten bruker algoritmer for å gi brukerne skreddersydde oppskrifter og ukemenyer.

Oppgaven var å gi tjenesten et navn, i tillegg til å lage en lanseringskampanje som fremhevet tjenestens smartness og konverterte registreringer.

Navnet ble MatSans (matsans.no), med kampanjeslagordet "Lærer seg hva du liker". Dette støttet opp under idéen "Annonsen som leser tankene dine".

Kampanjen brukte nettannonser på mobil, nettbrett og desktop som eneste betalte medie.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Adam Billyeald
Tekstforfatter Jørgen Lauré
Konsulent Paal Tarjei Aasheim
Prosjektleder Kristin Lien
Frontend-utvikler Knut Arne Sorknes
Creative Technologist Knut Skåla
Ansvarlig hos kunde Alexander Nilsen
Ansvarlig hos kunde Elisabeth Svendsen
Ansvarlig hos kunde Espen Haviken
Ansvarlig hos kunde Stine Huseby
Grafisk Design Linda Cecilie Strøm
Grafisk Design Torjan Rood Vastveit

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet