Gullblyanten

djuice: Talegeneratoren

Talegeneratoren

Tittel Talegeneratoren
Kategori Onlinefilm
Byrå TRY
Kunde djuice
Produkt Mobil
Innrykket i media Ekstern nettside
Dato/tid for innrykk 01.06.15 - 30.09.15
URL http://mobildilemma.djuice.no/

Bakgrunn:
I et klima der mange aktører snakket om å slå av mobilen, ville djuice vise hvem de var til for: såkalte mobile addicts.

Innsikt:
Mange unge kan ikke forestille seg et liv uten mobilen.

Kampanjeidé:
I kampanjen koblet vi denne innsikten til det velkjente fenomenet Pest eller Kolera, og kalte kampanjen Mobildilemma. Kampanjen ble tatt ut på mange ulike flater, og overalt ble publikum stilt overfor ulike dilemmaer; ”Hvis du måtte velge, ville du vært uten mobilen i to uker, eller ville du …”

Løsning:
Målgruppen oppholder seg mer på nettet enn foran TV. djuice ønsket seg en løsning som ville engasjere målgruppen på nett. Dermed utviklet vi Talegeneratoren. Den inviterte folk til å lage og dele egne dilemmaer. Med tekst-til-tale-teknologi kunne folk endre dialogen i en forhåndsprodusert film, og umiddelbart se resultatet. Brukerne ble oppfordret til å dele resultatet på Facebook.

Besøkende: 233.064
Filmer produsert: 150.734
Delt på Facebook: 11.185

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Preben Moan
Tekstforfatter Camilla Bjørnhaug
Konsulent Sven Jensen
Prosjektleder Mona Løkke
Prosjektleder Silje Kjenseth-Wynter
Animasjon Gary Cureton
Optimering Hanne Henriksen
Animasjon Justin Smith
Optimering Maja Ludvigsen
Ansvarlig hos kunde Christine Henriksen Aanestad
Ansvarlig hos kunde Thomas Barre
Lyd Peder Jørgensen
Producer Jakob Thommessen
Producer Jannecke Østvold
Producer Kjetil Røst Nilsen
Producer Linda Tillier
Regissør Martin Engh
Webdesign Martin Klausen
Webdesign Victoria Karlsson
Webutvikling Anders Stahlheim Øfsdahl
Webutvikling Marius Nohr

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet