Gullblyanten

Kari Traa: Trollfighters

Trollfighters

Tittel Trollfighters
Kategori Onlinefilm
Byrå Trigger Oslo AS
Kunde Kari Traa
Produkt Sportsklær
Innrykket i media Facebook/Youtube/PR
Dato/tid for innrykk Fra 20.08.2015
URL http://www.trollfighters.com/

Kari Traa er kjent som en rebell både i og utenfor kuleløypene. Hun har vært en pionér i kategorien sportsklær for kvinner, men opplever stadig å bli utfordret i en bransje preget av høy konkurranse og sterkt prispress. Derfor kom de til oss for å lage sin aller første reklamefilm som skulle bygge Kari Traa som merkevare og vise hva de står for. Vi så en mulighet til at Kari Traa som merkevare kunne ta en større rolle i målgruppens liv og gå fra å være en produktleverandør til å bli en samfunnsaktør. Derfor utfordret vi briefen og brukte heller den visuelle kraften i filmformatet til å agendasette og ta en ledende rolle i en kamp som opptar kvinner verden over.
Gjennom å bryte med sportsbransjens tradisjonelle kommunikasjon fikk vi bevist at Kari Traas at motto ”for girls, by girls” er mer enn bare ord – et budskap som nådde ut til over 20 millioner mennesker og ga merkevaren et realt løft i målgruppen kvinner.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Bjørnar Thorsen
Art Director Jon Erik Skaret
Konsulent Jannicke Jossefson-Ruud
Prosjektleder Victoria Therese Hauk
Kreativ leder Magdalena Kamøy
Visual Effects Supervisor Daniel French
PR-rådgiver Julie Tellugen Hæhre
Innholdsrådgiver Stine Pjaaten
Producer Erik Dyblie
Producer Richard Patterson
Produksjonsbyrå Ane Stubberud
Regissør Frederic Essenault
Webdesign Bjørn-Erik Efterdal, Ellen Christine Rogn
Webutvikling Milda Šileikytė

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet