Gullblyanten

C More: C More Tippeligaen 2015

C More Tippeligaen 2015

Tittel C More Tippeligaen 2015
Kategori Onlinefilm
Byrå JCP Nordic
Kunde C More
Produkt Tippeligaen
Innrykket i media Pre-rolls på VGTV og Youtube
Dato/tid for innrykk Mars - mai 2015
URL https://www.youtube.com/watch?v=PuJWyJokQjw&list=PLcpdeqR6GtrqHrzH1sNwWaYCzBXYH5D2v

Byråets oppgave var å utvikle en kampanje med hensikt å øke salget av abonnementer til Tippeligaen 2015-sesongen. Utfordringen er at Tippeligaen har hatt dalende interesse i takt med det synkende nivået i norsk fotball. Til gjengjeld er nordmenn generelt sett veldig glad i fotball og følger sin egen, lokale klubb med hjerte og sjel.

Tuftet på denne innsikten ønsket vi å lage en kampanje som bygget på supporterstolthet. Vår anbefaling var å utvikle én kampanje for hver av de 16 Tippeliga-klubbene, tilpasset lokal målgruppe og kanaler for print og web.

For å vekke de ekte fotballfølelsene spilte vi inn nye, vakre, melodiøse versjoner av alle klubbsangene som ble brukt i filmer vist på nett, når de aktuelle klubbene spilte kamp.

Kampanjen ble en stor suksess. Med et 30% lavere visningsbudsjett enn året før, oppnådde vi likevel en femdobling av klikk og en dobling i konverteringer. Dette resulterte i at C More opplevde en 70 % økning i salg av abonnementer i perioden mars til mai, sammenlignet med 2014.

«Denne kampanjen ga oss rekordhøyt salg av abonnementer. Aldri har så mange mennesker betalt for Tippeligaen som et premium tv-/nettprodukt.»
– Espen Jørgensen, Markedssjef i C More

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Espen Hornburg
Tekstforfatter Eirik Moldal Andersen
Konsulent Jarle Ring
Prosjektleder Marianne Lund
Kreativ leder Paul Little
Ansvarlig hos kunde Espen Jørgensen
Flashutvikler JCP Digital
Grafisk Design Jasper Wiese
Musikk Phatcat
Produksjonsbyrå Øyedrops

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet