Gullblyanten

Øyafestivalen: Øyafestivalen 2015

Øyafestivalen 2015

Tittel Øyafestivalen 2015
Kategori Onlinefilm
Byrå Anorak
Kunde Øyafestivalen
Produkt Øyafestivalen
Innrykket i media Instagram
Dato/tid for innrykk mars - juni 2015
URL http://www.tg17-host.no/case/oya/

Øya har blitt en skikkelig stor festival og må derfor formidle mer informasjon enn noensinne. De har en stor følgerskare på sosiale medier og mange som abonnerer på nyhetsbrev, men det er veldig få som bryr seg om generell informasjon og annonseringer, i motsetning til når akkurat deres favorittartist lanseres.

For at all info skulle oppleves like interessant pakket vi det inn i en slags infotainment-kanal på Instagram. En visuell, humoristisk og enkel internett-stil med en programleder som geleidet brukerne gjennom havet av informasjon og annonseringer.

Følgerne fikk info om alt fra artistlanseringer, frivilligregistrering, quiz-konkurranser til miljøtips og info om hvordan det sto til med billettsalget, i et univers med lavere terskel enn i et nyhetsbrev eller på en underside dypt begravet på internett. Akompagnert av animasjoner av unge internettkunstnere og fiffig musikk som fikk instagrambeinet til å rykke, blendet vi inn i Instagram og internetts visuelle og fornøyelige verden.

Øya fikk senket skuldrene litt og istedenfor å være en stor upersonlig festival fikk de gitt et inntrykk av at de fortsatt var den lokale kompisfestivalen borti gata.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Eirik Johansen
Art Director Kasper Amundsen Tuvnes
Tekstforfatter Kasper Amundsen Tuvnes
Konsulent Rune Roalsvig
Prosjektleder Ellen Sørnes Hilleren
Motion Graphics Eirik Johansen
Motion Graphics Magnus Engsfors
Motion Graphics Syver Fabritius Sanengen
Ansvarlig hos kunde Birgitte Mandelid
Filmfotograf Frode Fjerdingstad
Grafisk Design Derek Ercolano
Lyd Henrik Haagensen
Producer Marthe Haagensen
Regissør Thomas Anker

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet