Gullblyanten

Widerøe: Norsk Møteservice

Norsk Møteservice

Tittel Norsk Møteservice
Kategori Onlinefilm
Byrå McCann/Drive/SDG
Kunde Widerøe
Produkt Mockumentary
Innrykket i media Sosiale medier + print
Dato/tid for innrykk Fra oktober 2015

Kan du nevne et knippe kjente B2B-kampanjer? Ikke vi heller.

Så da Widerøe ville engasjere med en kampanje som knyttet merket sterkere til møter og forretningsreiser, måtte konvensjoner brytes.

Vi opprettet - helt på ordentlig - selskapet Norsk Møteservice: Et lite firma med store ambisjoner og en skrudd forretningsidé: Å stille i møter for andre, når som helst, hvor som helst i landet. Og gav Widerøe rollen som underleverandør og muliggjører av møtene.

Onlinefilm sto sentralt i lanseringskampanjen, der to reklamefilmer presenterte selve tjenesten. I tillegg ble det laget en mockumentary-serie med et dusin episoder fra dagliglivet i Norsk Møteservice, som vi sender inn et lite utvalg av.

Utleie av møteaktører viste seg å være en dårlig forretningsidé for Norsk Møteservice. Men en desto bedre kampanjeidé for Widerøe: Trackere viste at målgruppen ikke bare likte og husket kampanjen, men at det underliggende budskapet også nådde fram:

At Widerøes hyppige avganger til mer enn 40 store og små steder i hele landet gjør det lett for mennesker å møtes.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Torstein Greni
Tekstforfatter Stein Simonsen
Konsulent Linda Kling
Prosjektleder Camilla Drake Raanaas
Performance Aon Naqvi
Motion Designer Cato Skogvoll
Produsent Christopher Dons
Performance Joakim Vars Nilsen
Tusenkunstner Karl Bryhn
Medierådgiver Maja Ludvigsen
Performance Tone Helen Angsund
Medierådgiver Vegar Angelo
Grafisk Design Vilde Odmundson
Producer Ola Narum Berg
Produksjonsbyrå Bacon OSL
Regissør Ordinary People
Webutvikling Good Morning

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet