Gullblyanten

Norwegian Air Shuttle: Just Like The Movies

Just Like The Movies

Tittel Just Like The Movies
Kategori Film
Byrå TRY
Kunde Norwegian Air Shuttle
Produkt Flybilletter fra Europa til USA
Innrykket i media TV, kino
Dato/tid for innrykk September 2017

BAKGRUNN:
Norwegian er det europeiske flyselskapet med flest ruter mellom USA og Europa. Det var det lav kjennskap til ute i det europeiske markedet. Med denne internasjonale kampanjen ville Norwegian ta eierskap til USA som destinasjon.

INNSIKT:
Drømmen om å reise til USA bor i de fleste europeere. Og for de aller, aller fleste av oss handler drømmen om å oppleve det Amerika du har sett på film. Amerika med sine skyskrapere, gule taxier, dampende kumlokk, politimenn og donuts.
Når du besøker USA opplever du at alt er akkurat som på film.

IDÉ:
I kampanjen minner vi europeere på det Amerika de kjenner fra film. Gjennom gjenkjennelige scener og karakterer, fremstiller vi USA som et eneste stort filmsett – som kommer til live i det du ankommer.
Claim: Amerika – just like the movies.

Kampanjen består av en film, optimaliserte Facebook-filmer i tillegg til øvrige display bannere, print og utendørsmateriell.

RESULTATER:
Etter bare én måned så vi at kjennskapen økte betraktelig i alle markeder.
Kampanjen ga også Return on Investment (ROI) på svimlende 833%.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Egil Pay
Art Director Marius Aasen
Art Director Preben Moan
Tekstforfatter Camilla Bjørnhaug
Tekstforfatter Mads Krogh
Tekstforfatter Susanne Hovda
Konsulent Trond Sandø
Prosjektleder Anja Sandberg Nordbø
Prosjektleder Kristin Berg
Prosjektleder Ulla Hennum Birkrem
Grade Julien Alary
Motion Thomas Fuglem
Motion Tommy Lybekk
Post Producer Øystein Dyb
Filmfotograf Daniel Voldheim
Grafisk Design Amanda Heløy
Grafisk Design Inge Fosseie
Klipp Paal Rui
Producer Magne Lyngner
Producer Mari Grundnes Paus
Regissør Bart Timmer

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet