Tittel | Finn - Drop inn |
Kategori | Student - Reklame |
Byrå | Carina Hegreberg |
Kunde | Finn |
Produkt | |
Innrykket i media | |
Dato/tid for innrykk |
Nordmenn har et enormt forbruk og andel av handelen som skjer på nett fortsetter å øke.
De bruker nettaviser, sosiale medier, blogger og diverse andre nettsteder som verktøy til å finne inspirasjon og informasjon.
Banner blindness er et problem fordi bannere som regel er urelevant, unyttige og plagsomme.
På tide å finne en ny måte å bruke denne flaten?
Finn ønsker at folk skal bli flinkere til å sjekke om det de skal ha finnes på Finn, før de kjøper nytt.
Finn - Drop inn er en løsning som bruker bannere på en ny måte.
Brukerne kan dra bilder av ting de ser på nettet som de ønsker å kjøpe, inn i bannerne.
Ved hjelp av bildegjenkjenningsteknologi og metadata, kan Finn sammenligne bildene med sin egen database, og finne like eller lignende produkter.
Bannerne fungerer altså både som et søkeverktøy for brukerne, og en påminnelse om at det kan være lurt å sjekke Finn.
Rolle | Navn |
---|---|
Art Director | Carina Hegreberg |
Tekstforfatter | King Nguyen |