Gullblyanten

Orkla : Doodle your way into chillness

Doodle your way into chillness

Tittel Doodle your way into chillness
Kategori Film
Byrå LOS&CO
Kunde Orkla
Produkt Cheez Doodles
Innrykket i media Filmen gikk på TV og kino
Dato/tid for innrykk Uke 13 og 14 + uke 38 til 49 i 2017

Bakgrunn:
Cheez Doodles ønsket å øke salget hos unge i alderen 15-25 år. Dette er en gruppe som i følge undersøkelser opplever et stort press på å prestere og mestre, selv om de egentlig har et sårt behov for å chille og læxe.

Innsikt:
Heldigvis er det slik at når man spiser Cheez Doodles tvinges man til å slappe av fordi det tar over både hender, munn og sanser. Cheez Doodles er rett og slett en enkel kur mot stress.

Løsning:
I ekte «Zon smertestillende krem»-stil lanserte vi derfor Cheez Doodles som en gulglinsende medisin mot hverdagens mas og STREES.

Resultat:
Resultatet av kampanjen ble 25 % salgsøkning i kampanjeperioden, og 10 % salgsøkning for Cheez Doodles i 2017.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Kaja Wang
Tekstforfatter Nora Eide
Konsulent Benedicte Unhjem Johansen
Prosjektleder Pernille Blomsterøm
Kreativ leder Anders Aakre
Filmfotograf Anders Flatland
Producer Rut Solli
Regissør Gaute Hesthagen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet