Gullblyanten

Schibsted: Korteste vei til det norske folk

Korteste vei til det norske folk

Tittel Korteste vei til det norske folk
Kategori Håndverk
Byrå Per Høj
Kunde Schibsted
Produkt Schibsteds aviser
Innrykket i media Internett, salgsmøter og foredrag
Dato/tid for innrykk mai 2017

Stadig flere konsumerer nyheter i sosiale medier. Noe som gir stor plass til desinformasjon og mange useriøse formidlere. For å slå et slag for presseetikk, kildekritikk og etterrettelighet, ville Schibsted kaste lys på dette.
Folk skulle minnes på Schibstedavisenes viktige rolle i Norge siden Adresseavisas oppstart for over 250 år siden. I
utgangspunktet skulle filmen fungere som et salgsverktøy mot potensielle annonsører, men etterhvert fikk den et mye bredere publikum. For det er ikke kun annonsører som bør minnes på at ordentlig journalistikk ikke er gratis.

Bidragsytere

Rolle Navn
Tekstforfatter Øyvind Waage
Konsulent Vilhelm Camillus Paus
Prosjektleder Nanna Grønli
Planner Patrik Bergfjord
Animasjon Storm Studios
Ansvarlig hos kunde Hanan Jahr
Musikk Kaada
Producer Glenn Huth Mæland
Produksjonsbyrå Fus
Regissør Morten Borgestad

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet