Gullblyanten

Audi: Audi Enter Sandbox

Audi Enter Sandbox

Tittel Audi Enter Sandbox
Kategori Integrert
Byrå T/A POL
Kunde Audi
Produkt Lansering Q5
Innrykket i media OSL Gardemoen, FIS World Cup, TV2, DN, München internasjonale flyplass, Kjøpesentre, Audi forhandlere i Norge og Europa,
Dato/tid for innrykk februar til desember 2017
URL https://audi-enter-sandbox.hello-jury.com/

For å vise at Audis teknologiske fokus ligger i merkevarens DNA, ønsket Audi at denne kampanjen skulle gjenspeile deres engasjement for teknologi. Med introduksjonen av Audi Q5, var målet å gi Audi-forhandlere noe nytt og interessant å snakke om. Som ville gi oppmerksomhet for Audi på en måte som ville nå langt utover den enkelte forhandler, gjennom sosial spredning, prat og PR.

Enter Sandbox er altså en kampanje som lanserer den nye Audi Q5 quattro. Den er basert på ideen om å vekke barnet i deg. Først introduseres du til en fysisk sandkasse som du kan leke i. Du kan forme din egen vei, shape svinger og bygge hopp. Så gjenskapes installasjonen i real time VR. Dette gjøres på sekundet. Så setter du deg bak rattet og kjører akkurat samme banen som du nettopp lagde. Du kjører altså en tro kopi av banen du bygget. Og du vil kjenne igjen alt du har laget og formet i sandkassen. Skulle du for eksempel ikke være fornøyd med størrelsen på hoppet, kan du omforme det, og prøve på nytt.
I sandkassen kan du også plassere ut spader, bøtter og andre Audi modeller, som du kan kjøre bort til og utforske i detalj.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Thorbjørn Ruud
Tekstforfatter Petter Bryde
Konsulent Kjetil Botten-Skogly
Prosjektleder Emma Karlsson
Executive Producer Film & VR Anna Adamson
VR Director Bo Gustafsson
VR Producer Johan Anstérus
Technical Director Thomas Söderlund
Grafisk Design Ole Jakob Bøe Skattum
Produksjonsbyrå Mediamonks
Regissør Tom Rijpert

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet