Gullblyanten

Arbeidstilsynet/Treparts bransjeprogram Uteliv: The Saviour

The Saviour

Tittel The Saviour
Kategori Håndverk
Byrå Geelmuyden Kiese
Kunde Arbeidstilsynet/Treparts bransjeprogram Uteliv
Produkt Et glass vann mot seksuell trakassering
Innrykket i media Trykksaker, SoMe, lansering, event, PR
Dato/tid for innrykk Desember 2017

The Saviour er ikke mer enn et fancy glass vann. Det spesielle med den, som med mange drinker og cocktails, er historien bak og budskapet den serveres sammen med.

Med to av landets beste bartendere med på laget skapte vi seks unike drinker ut av vann fra springen. Hver og én av disse fikk et særegent tema gjennom garnityr og ingredienser, og ble portrettert, stylet og fotografert til å være en opplevelse i seg selv.

The Saviour ga utestedene en mulighet til å gi gjester et signal om at de har nulltoleranse for seksuell trakassering – uten å ødelegge den gode stemningen. Samtidig, og like viktig, var rollen drinken fikk som en slags «Trojansk hest». For drinken skapte også en anledning for ledelsen og ansatte på utestedene til å snakke om temaet, og hva man gjør hvis det skjer.

Bak kampanjen står et samlet norsk arbeidsliv. Men kampanjen er usignert fordi man ønsket at utestedene skulle ta materiellet i bruk og gjøre initiativet til sitt eget. Saken er uansett langt viktigere enn hvem som står bak.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Ole Henrik Stubberud
Tekstforfatter Trygve A. Tønnessen
Konsulent Celine Gran
Konsulent Geiro Harnes
Prosjektleder Lena Ryde Nord
Bartender og stylist Anne Maurseth
Bartender og stylist Jesper Høst
Eventkoordinator Nathalie Hermier
Ansvarlig hos kunde Gro Synnøve Færevåg
Fotograf Stian Broch
Grafisk Design Robin Willis
Grafisk Design Sarah Willoch

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet