Gullblyanten

Babord Group: Harbour to home

Harbour to home

Tittel Harbour to home
Kategori Identitet
Byrå Kind
Kunde Babord Group
Produkt Visuell Identitet
Innrykket i media Nettside og sosiale medier
Dato/tid for innrykk 01.12.2018
URL https://babordgroup.com/

Med sammenslåingen av de maritime veteranene Torbas, Seaprime Group og Lyng Group ble det behov for et et nytt brand.

Ordet babord stammer fra norrønt bak (bak) og borð (kant). På de tradisjonelle båtene var roret plassert på styrbord side av fartøyet - mens babord var plassen bak rormannen. I denne posisjonen ble rormannen ansett for å være kapteinens sikkerhet, og var i hovedsak mannskapet og fartøyets verge.

Inspirasjonen til konseptet og det visuelle utrykket er hentet fra forholdet mellom fiskeren som reiste ut på havet i all slags vær og om konen som ble igjen hjemme. Fiskerkonen representerer den ukjente bautaen i norsk fisketradisjon. Hun er sikkerheten, varmen og styrken i familiens trygge havn – hjemmet. Alltid med et håp om at fiskeren holder det han har lovet – å komme trygt hjem fra havet.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Jan Willy Skjølberg
Konsulent Thomas Danielsen
Prosjektleder Ann Kristin Michelsen
Prosjektleder Beate Myren Romslo
Kreativ leder Tom Emil Olsen
Senior Designer Carl Bugge
Junior Designer Emil Olsen
Design Lead Knut Harald Longva
Motion Design Michal Leonczuk
Senior Designer Robinsson Cravents
Fotograf Christoffer Meyer
Fotograf Simon Tonev
Grafisk Design Agnieszka Gawlik
Grafisk Design Kristine Flatland

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet