Gullblyanten

Eyr Medical AS: Eyr - Legene på mobil

Eyr - Legene på mobil

Tittel Eyr - Legene på mobil
Kategori Identitet
Byrå Mos
Kunde Eyr Medical AS
Produkt Digital legetjeneste
Innrykket i media TV, utendørs, sosiale medier
Dato/tid for innrykk
URL https://eyr.md/

Utfordringen var at (1) få hadde kjennskap til Eyr og (2) folk var utrygge på tjenesten.

Med konseptet «legene i hverdagen» tar vi helsetjenestene ut av legekontoret og inn i hjemmene til folk. Identiteten gjenspeiler menneskene og den hverdagen de lever. Den er myk, varm og sympatisk, og bryter med det sterile kategorispråket. På den måten skiller vi oss klart fra konkurrentene. Den visuelle identiteten er leken og er utviklet med fokus på å gjøre folk friskere fremfor å forsterke det syke – et friskt innslag i en klinisk bransje.

Med en organisk og levende logo, varme farger, vennlige illustrasjoner og lekne ikoner skaper designet et univers hvor folk kan føle seg trygge og velkomne. Bildene får oss ut fra legekontoret og inn i hjemmet. Grafikk-strekene er profilbærende elementer som brukes gjennomgående i identiteten for vise sykdom på en enkel, tydelig og leken måte. Ved å trekke inn elementer fra tegneserieformatet ønsker vi å utvide rammene for hvordan en helsetjeneste kan kommunisere.

Det samlede visuelle uttrykket senker terskelen for å prate med legen via et digitalt verktøy. Vi har utviklet en tilgjengelig, ærlig, leken og menneskelig identitet som har fokus på det viktigste; Eyr er de trygge legene i hverdagen din.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Helena Egeland
Art Director Juliane Stensrud Mjåset
Prosjektleder Line Fjærvoll
Ansvarlig hos kunde Silje H. Valseth
Grafisk Design Christoffer Aadalen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet