Gullblyanten

Hennig-Olsen Iskrem: Helt ny is på gammeldags vis.

Helt ny is på gammeldags vis.

Tittel Helt ny is på gammeldags vis.
Kategori Pakningsdesign
Byrå ANTI AS
Kunde Hennig-Olsen Iskrem
Produkt Sakte Kjærna iskrem
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk 2018 - 03

Hennig-Olsen har en stolt tradisjon for å lage ekte og naturlig iskrem. Helt siden 1924 har de vært en kvalitetsleverandør i Norge, men økt konkurranse fra nye aktører utfordrer merkevarens posisjon. Derfor ønsket de
å utvikle en ny serie, som kunne appellere til en yngre målgruppe - samtidig som den også kunne manifestere merkevarens historie.
Problemstilling: Hvordan utnytte den autentiske historien til Hennig-Olsen, og skape et super-premium konsept som appellerer til en yngre målgruppe?

Helt ny is på gammeldags vis.

Ved å skru ned tempo i produksjonen med over 50 prosent har Hennig-Olsen laget en iskrem slik de gjorde før produksjonen ble industrialisert. Så når vi skulle utvikle en visuell identitet og pakningsdesign har vi tatt med oss
produktfilosofien inn i designet og latt oss inspirere fra tiden hvor man lagde ting som tok litt tid, og ble presentert uten for fancy triks eller detaljer. Derfor har vi landet på et deskriptivt navn med et sobert uttrykk uten for mange teknikker eller nykker. Vi har fremhevet mange av de gamle elementene fra Hennig-Olsens lange historie på selve pakningen og lagt til en stilisert illustrasjon av iskremkulen. Totalen har ydmyke nikk til historien, men oppleves ikke gammeldags.

Bidragsytere

Rolle Navn
Prosjektleder Hege Skraastad
Prosjektleder Janicke Sæther
Kreativ leder Gaute Tenold Aase
Kreativ leder Mats Ottdal
Rådgiver/AD Behnam Farazollahi
Ansvarlig hos kunde Marianne Høy Erikstad
Fotograf Jens Haugen
Fotograf Magnus Vanem
Grafisk Design Martine Strøm
Grafisk Design Rino Martinsen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet