Gullblyanten

Brynild : Kamuflasjepose

Kamuflasjepose

Tittel Kamuflasjepose
Kategori Brings DM-pris
Byrå Reklamebyrået Ernö AS
Kunde Brynild
Produkt
Innrykket i media Facebook, Instagram, butikk, DM
Dato/tid for innrykk Uke 1-4 2019

Den største gruppen som handler Risbrød, er kvinner med familie. De synes ikke barna, eller andre voksne i husholdningen, skal spise sjokolade i uka, men gjør det gjerne selv. De opplever stadig at posen tømmes, av andre enn dem selv.

Løsningen på det dobbeltmoralske problemet ble å lage poser som gjør at Risbrødene kan gjemmes sammen med andre matvarer.
60.000 «hvetemelposer» ble distribuert gjennom en bred kampanje i butikk. Handlet du Risbrød, fikk du kamuflasjeposen med på kjøpet og dermed et fast, trygt gjemmested for Risbrødene dine.
I tillegg laget vi «special edition»-poser med Risbrød, til forveksling lik kjedeligere varer. Disse ble brukt til å engasjere målgruppen på Facebook og Instagram. Gulroten var at over 60 fornøyde vinnere kunne motta en av disse posene - selvsagt i en anonym pakke i posten.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Trond Vestengen
Tekstforfatter Dagmar Kollstrøm
Konsulent Vegard Urke
Prosjektleder Christina Langthon
AD-assistent Carl-Erik Engelstad
Motion Finn Christian Stoveland
Spredning Sempro
Ansvarlig hos kunde Ida Klev Andersen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet