Gullblyanten

Brynild : Kamuflasjepose

Kamuflasjepose

Tittel Kamuflasjepose
Kategori Pakningsdesign
Byrå Reklamebyrået Ernö AS
Kunde Brynild
Produkt
Innrykket i media Facebook, Instagram, butikk, DM
Dato/tid for innrykk Uke 1-4 2019

Bakgrunn:
Mindes slagord er "Det er lov å la seg friste". Utfra denne har vi laget flere sjokoladelover, som har fast plass på posene. En av lovene sier:
Det er lov å dele. Noen ganger bare med seg selv.
Med «hjemmel» i denne, utviklet vi nye pakningsløsninger for Mindes mest populære sjokoladepose: Risbrød

Innsikt:
Den største gruppen som handler Risbrød, er kvinner med familie. De synes ikke barna, eller andre voksne i husholdningen, skal spise sjokolade i uka, men gjør det gjerne selv. De opplever stadig at posen tømmes, av andre enn dem selv.

Løsning:
Løsningen på det dobbeltmoralske problemet ble å lage pakningsdesign som gjør at Risbrødene kan gjemmes sammen med andre matvarer.
60.000 «hvetemelposer» ble distribuert i butikk. Handlet du Risbrød, fikk du kamuflasjeposen med på kjøpet og dermed et fast, trygt gjemmested for Risbrød-posen din.
I tillegg laget vi «special edition»-poser med Risbrød, til forveksling lik Potetmos, Filterkaffe og Kjøttkaker. Disse ble brukt til å engasjere målgruppen på Facebook og Instagram. Gulroten var at over 60 fornøyde vinnere kunne motta en av disse posene - selvsagt i en anonym pakke i posten.
NB! Dere skal ha fått alle posene, så dere kan se dem fysisk. Det er sikkert lov å smake også.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Trond Vestengen
Tekstforfatter Dagmar Kollstrøm
Konsulent Vegard Urke
Prosjektleder Christina Langthon
AD-assistent Carl-Erik Engelstad
Motion Finn Christian Stoveland
Spredning Sempro
Ansvarlig hos kunde Ida Klev Andersen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet