Gullblyanten

Audi: Audi quattro coaster

Audi quattro coaster

Tittel Audi quattro coaster
Kategori Produkter eller tjenester
Byrå T/A POL
Kunde Audi
Produkt Audi quattro AR app
Innrykket i media TV2, Youtube
Dato/tid for innrykk Februar 2018

Med utviklingen av appen quattro coaster, kunne vi aktivere Audi kunden på en måte ingen hadde gjort før.

Apples iOS 11 oppdatering gjorde at vi kunne utnytte kameraet i telefonen til å avlese triggerpunkter, plassert inne i en TV reklame.

Løsningen krevde utvikling av en helt ny teknologi, som tillot Tv-seere å"hente" bilen direkte ut TV reklamen. På slutten av reklamefilmen kjører bilen rett gjennom TV-skjermen, slik at man kunne leke videre med bilen i sin egen stue.

AR teknologien sørget for at man kunne bygge veien videre, og prøvekjøre en valgfri Audi quattro.

I stedet for 45 sekunders oppmerksomhet i reklamefilmen, engasjerte vi folk i opp til 30 minutter.
Over 50.000 personer lastet ned appen, og den nådde topp 5 i AppStore.

NB. Appen virker fremdeles, men kampanjen er avsluttet. Den er derfor ikke optimalisert for nyeste iOS. Derfor kan man oppleve enkelte bugs. Søk Audi AR i AppStore.

Triggerpunktene i reklamefilmen ligger rett før sluttplakaten. De som ser filmen uten app ser en vanlig TV reklame, de som ser med, opplever at bilen bryter gjennom skjermen.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Thorbjørn Ruud
Tekstforfatter Petter Bryde
Konsulent Kjetil botten-Skogly
Prosjektleder Emma Gyllenbreider
Grafisk Design Ole Jakob Bø Skattum
Produksjonsbyrå DVA Studios
Regissør Christoffer von Reis

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet