Gullblyanten

Storfjord Iskrem: Visuell identitet - Storfjord

Visuell identitet - Storfjord

Tittel Visuell identitet - Storfjord
Kategori Identitet
Byrå Hyper
Kunde Storfjord Iskrem
Produkt Visuell identitet
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk

Storfjord iskrem er en liten iskremprodusent fra Storfjorden i Stordal. Gründer Silje Lee Knutsen har en lidenskap for å utforske og utvikle nye og overaskende smakskombinasjoner. Iskremen produseres på geitemelk fra Ytste Kilsti Gard, og komplimenteres med smaker fra lokale bønder og produsenter. Eksempler på smaker er brunost, Harahorn Gin og Kraftkar, som har blitt kåret til verdens beste ost.

Oppgaven vår var å lage en merkevarestrategi og visuell profil som speiler identiteten til produsenten og produkta, og som gjør den lille iskremprodusenten ved fjorden interessant for en kompleks og sammensatt målgruppe som besøker området.

Storfjord har som mål å formidle norske smakstradisjoner og utfordre vårt syn på iskrem. Vi landet derfor på designkonseptet: Tradisjon med en moderne vri.
Ideen var å ta utgangspunkt i landskapet som omgir Storfjorden. Logoen representerer fjellene og bølgene i fjorden, men er skåret ned til benet i sin rene og enkle form. Det gir logoen et minimalistisk og moderne uttrykk, samtidig som den er basert på geometriske prinsipper med lang historisk forankring. Fargepaletten gjenspeiler fargene i naturen og råvarene man benytter i iskremen.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Marte Listhaug
Ansvarlig hos kunde Silje Lee Knutsen
Flashutvikler Mona Nordøy
Grafisk Design Aleksander Bonden Isachsen
Grafisk Design Martin Lothe Sæterdal

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet