Gullblyanten

Stor & Sterk AS: Stor & Sterk

Stor & Sterk

Tittel Stor & Sterk
Kategori Pakningsdesign
Byrå Uniform
Kunde Stor & Sterk AS
Produkt Pakningsdesign
Innrykket i media 2018
Dato/tid for innrykk 12. november 2018
URL http://www.storogsterk.no/

Prosjektbeskrivelse
Utvikling av navn, visuell identitet og pakningsdesign for nytt barnematkonsept. Ferskfryst, økologisk barnemat skal bevare mer næring, og være fritt for tilsetningsstoffer. Bak konseptet står ernæringsterapeut Malin Bruset, som mener at ferdigmaten på markedet ikke er så sunn som det ofte hevdes. Produktene skal være lettvinte og fungere like godt på farten som hjemme. Uttrykket skulle først friste, og deretter opplyse – derfor var det ikke ønskelig med et klinisk eller helserelatert uttrykk. Formspråket skulle appellere til barn og samtidig være tiltalende for bevisste voksne.

Konsept/ide/strategi
Forbrukere (foreldre) av barnemat baserer seg lett på omtale fra andre foreldre. Det var derfor viktig med et navn som var lett å huske- og spre videre. Begrepet ”Stor & sterk” vekker nostalgiske minner fra egen barndom, og retter samtidig fokus på sunnhet og riktig ernæring. For å skille seg ut i kategorien og vise at dette er en nyhet, så ble det utviklet en serie med lekne og organiske mønstre. Vi tegnet i tillegg hovedingrediensene for hånd for å spille på lag med den hjemmelagde kvaliteten i produktet. Sammen med kraftpapir og naivistisk typografi ble uttrykket varmt, menneskelig og økologisk, derfor logo og overskrifter som assosieres med håndskrift, mens øvrig typografi er ren, troverdig og enkel. Fonten Fira inneholder ingen overflødige tillegg – akkurat som produktet.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Cathrine Pangopoulos
Kreativ leder Hege Mykkeltveit
Ansvarlig hos kunde Malin Bruset
Fotograf Lisa Westgaard
Grafisk Design Kiki Plesner
Grafisk Design Simen Wahlqvist

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet