Gullblyanten

Kitchen: Effektboka

Effektboka

Tittel Effektboka
Kategori Brings DM-pris
Byrå Kitchen/ NewWork
Kunde Kitchen
Produkt Publikasjon
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk 2017 - 2018
URL https://www.kitchen.no/#/effekt/

I en bransje med så mye synsing om hva som fungerer og hva som ikke fungerer, var det et stort behov for å hjelpe norske annonsører til å bli bedre reklamekjøpere.

Gjennom en grundig fagbok ønsket vi å bevise at kreativitet skaper et kommersielt fortrinn.

Formålet med boken Effekt er å promotere Kitchen og å komme i kontakt med enda flere annonsører. Bokens innhold skal hjelpe norske annonsører å bli bedre og tryggere reklamekjøpere.

Boken er en fagbok for folk som ikke har tid å lese fagbøker og en anvendbar guide som begynner med mål og slutter med måling. 50 norske prisvinnende caser ble studert når boken skulle skrives og i boken får du best practice fra norske annonsører som Circle-K, MENY, Mills, Tine, VG, Norwegian, Byggmaker, Widerøe, Obos og Forsvaret.

Enkelt oppsummert beviste boken at de beste norske casene er de som har mest til felles med internasjonal best practice. Best practice er ikke komplisert, det er bare vanskelig.

Boken Effekt ble lansert på den Den Store Annonsørdagen (DSAD) og har blitt utgitt og distribuert i både fysisk og digital utgave.
Funfact: Lastet ned av Cadbury Chairman

Boken ledet til en foredragsturne´, og forfatterne ble etter det nominert til Årets Foredragsholder på ANFO.

Basert på boken er det laget et opplæringsprogram med 4 moduler og eksamen for Schibsted, som er nominert til årets initiativ hos Schibsteds interne prosjekter.

Bidragsytere

Rolle Navn
Prosjektleder Karoline Bye Olerud
Planner Anders Ericson
Planner Espen Haugen
Senior Designer Henrik Josefsson
Senior Designer Marianne Sæther
Grafisk Design Eirik Waldemar Fjerdingstad
Grafisk Design Tina Pittermann

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet