Gullblyanten

Stæjl: Stæjl

Stæjl

Tittel Stæjl
Kategori Pakningsdesign
Byrå Per Høj
Kunde Stæjl
Produkt Eplebrennevin
Innrykket i media Vinmonopolet
Dato/tid for innrykk Oktober 2018

Briefen var å lage et brand og en visuell identitet samt pakningsdesign for en eplebrennevin.

Etiketten på flasken ble trykket med silketrykk og vi brukte rasterpunkter for å lage graderinger av de 4 fargene vi hadde i palletten. Ideen med silketrykk var at vi kunne spille på det negative rommet og utnytte bakgrunnen inni flasken og leke oss med de forskjellige lagene. På denne måten kan man stadig oppdage nye detaljer ved flasken og den ser aldri helt lik ut fra forskjellige vinkler. Dette gjorde at vi kunne ha lys tone på innsiden av flasken slik at logoen og de mørke elementene kom godt frem selv om baksiden var mørk.
Vi valgte å ha en sealer av praktiske grunner og for å binde sammen hele produktet. Fargene gjør at produktet "popper" på hyllen.

Bidragsytere

Rolle Navn
Tekstforfatter Øyvind Waage
Planner Patrik Bergfjord
Grafisk design, Illustrasjon Ellinor Larson
Grafisk Design Eiliv Gunleiksrud

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet