Gullblyanten

Norsk Tipping: Jubel!

Jubel!

Tittel Jubel!
Kategori Identitet
Byrå Dinamo AS
Kunde Norsk Tipping
Produkt Visuell identitet
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk Lansert 8. oktober 2018

Norsk Tippings oppdrag er å tilby et ansvarlig og attraktivt spilltilbud.

Undersøkelser viste at spesielt yngre ikke identifiserte seg med Norsk Tipping, og konkurransen intensiveres stadig. Ny merkevarestrategi skal sikre at flere identifiserer seg sterkere med selskapets identitet. Mormerket Norsk Tipping skal bli en synligere avsender – inspirerende, aktiv og tilstedeværende.

Oppgaven var å revitalisere identiteten (inkl. produktmerker som Lotto/Flax), skape en tydeligere merkevare og begeistre en ung målgruppe.

Tippekrysset skulle bestå med referanser til tidligere uttrykk.

Vi utviklet et konsept vi kalte Jubel!

Identiteten skaper energi, jubel og glede og feirer grasrota, ildsjeler og elitespillere, dugnadsånd, spillglede og den norske folkesjela! Den er også en grafisk beskrivelse av spenningen og vinnerfølelsen.

Tippekrysset har fått en mer aktiv form og er senterpunktet som alt springer ut ifra. Det er lekent, friskt og moderne og fungerer like godt som markør utenfor kommisjonær, som sponsormerke og som noe «levende» på digitale flater.

Identiteten har fleksibilitet og et stort mulighetsrom med volumkontroller for ulike kommunikasjonsoppgaver. Nytt produktmerkesystem er tilpasset bredden i NTs tilbud, gir rom til spillenes egne personligheter og åpner opp for innovasjon som kan begeistre de yngre. Gjennom bevegelse og animasjonsguidelines forsterkes energien, gjenkjennelseseffekten og synligheten.

Bidragsytere

Rolle Navn
Prosjektleder Turid Rønningen, Dinamo
Lead designer Alexandra Schou Salbu, Dinamo
Lead designer, motion guidelines Alistair Cheyne, Stir Animasjonsstudio
Animasjon Jørgen Westerberg og Øivind Lunde, Stir Animasjonsstudio
Fontdesigner Magnus Rakeng, Melkeveien Designkontor
Produsent Maria Lima, Stir Animasjonsstudio
Konsept og design Simen Grankel, Alexandra Schou Salbu, Rikke Hatlo og Anna Ducros, Dinamo
Designrådgiver Simen Grankel, Dinamo
Kundeansvarlig Terje Lien, Dinamo
Design Veronica Holand og Carl Fredrik Angell, Dinamo
Ansvarlig hos kunde Yngvild Nygaard, Norsk Tipping

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet