Gullblyanten

Burger King : Burger King - Keeping The Flame Alive Since 1954

Burger King - Keeping The Flame Alive Since 1954

Tittel Burger King - Keeping The Flame Alive Since 1954
Kategori Student - Kommunikasjon
Byrå Marcus Hassel
Kunde Burger King
Produkt Flammegrillede burgere
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk

Burger King har grillet burgerne under åpen flamme siden 1954. Dessverre vet kun 33% av den yngre generasjonen dette. Nå ønsker Burger King å fortelle resten at flamme er best.

I kampanjen "keeping the flame alive since 1954" takker Burger King den yngre generasjonen for at de også holder flammen i livet. De gjør nemlig det - på Snapchat. Unge går bananas over Snapchat-streaks, et tall som øker for hver dag du og en venn sender snaps, og ikonet for en snapchat-streak er en flamme-emoji. NRK omtalte fenomenet som "tallet som endret en generasjon"

Ta med deg streaken din, vis den på Burger King og få en flammegrillet burger. Flamme er best, både på Snapchat og Burger King

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Marcus Hassel
Tekstforfatter Torkel Skjolden

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet