Gullblyanten

Sats: Sats Identitet

Sats Identitet

Tittel Sats Identitet
Kategori Identitet
Byrå Bold
Kunde Sats
Produkt Visuell Identitet og branded experience
Innrykket i media 2018
Dato/tid for innrykk 2018

Sats er Nordens største treningskjede, med ca. 600.000 medlemmer og 220 treningssentre i Norge, Sverige, Finland og Danmark.

Ved oppstart av prosjektet hadde Sats forskjellige identiteter og navn i sine respektive markeder (SatsElixia i Norge, Sats i Sverige og Elixia i Finland). Pga. dette var identiteten uklar og fragmentert, og Sats ble ikke oppfattet som en premium treningskjede.

Vår oppgave var å re-brande Sats til å fungere som en klar premium merkevare på tvers av eksisterende markeder, og for fremtidig ekspansjon til nye markeder. Den nye identiteten måtte fungere både med navnene Sats og Elixia ved et navneskifte (fra 01.01.19 heter det Sats i alle markeder utenom Finland hvor det heter Elixia).

For å løse navneutfordringen og styrke Sats sitt merkevareløfte «making the Nordic people healthier and happier», skapte vi et designkonsept hvor vi visualisere bevegelsen og energien som oppstår når man trener gjennom dynamisk typografi, brand foto og UX.

Typografien er tegnet i en serie med vekter som kan tilpasses treningsformene, og kan være unike for din måte å trene på.

Som en del av prosjektet har vi designet hele merkevareopplevelsen, inkludert de nye treningsstudioene med et nordisk uttrykk og grafiske elementer som utstråler energi og bevegelse.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Hanne Rognstad Østenfor
Prosjektleder Line Fjærvoll
Kreativ leder Roar Sager
3D-Visueller Emilia Kluscznenzczneko
Font designer Göran Söderström
Interaksjonsdesign Øyvind Nordbø
Ansvarlig hos kunde Gaute Sandal
Ansvarlig hos kunde Preben Karlsen
Fotograf Simon Skreddernes
Fotograf Thomas Ekström
Grafisk Design Bendik Høibraaten
Grafisk Design Derek Ercolano

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet