Gullblyanten

Kondomeriet: På innsiden av det Norske folk

På innsiden av det Norske folk

Tittel På innsiden av det Norske folk
Kategori Utendørs
Byrå T/A POL
Kunde Kondomeriet
Produkt Kondomeriet
Innrykket i media Unike boards i hele norge
Dato/tid for innrykk Uke 21 - 22 2019

Kondomeriet er de ledende ekspertene på nytelse og leketøy i Norge. Etter 30 år sitter de på en enorm innsikt om hva vi nordmenn liker når det kommer til soveromsaktiviteter. Denne innsikten ligger i et gigantisk excel-ark der all salgsdata for hele landet er samlet.
For å feire 30 år, og for å minne nordmenn på at det finnes noe for alle og enhver hos Kondomeriet, bestemte vi oss for å dele denne innsikten.
Vi dykket ned i 30 år med innsikt og salgstall, og fant ut hva som kjennetegner de ulike delene av Norge – helt ned på postnummer.

30 År På Innsiden Av Det Norske Folk er Kondomeriets største utendørskampanje gjennom tidene, der vi hentet fram hva som kjennetegner de ulike delene av landet. Resultatet ble over 40 unike budskap, spredt rundt i Norge. De som bor på Grünerløkka kunne for eksempel oppdage at det er ingen som kjøper flere analplugger enn nettopp dem. I Tromsø fant de ut at de er i salgstoppen av franske truser, mens Asker og Bærum fikk innblikk i den egentlige forskjellen mellom de to nabokommunene.

Kampanjen førte til en økning i trafikk til nettbutikken med hele 63% på det meste, og bidro til å øke omsetningen med utrolige 25% i 2019.

PS: Det har blitt sendt inn en fysisk bok som viser alle plakatene i sin helhet.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Thea Emanuelsen
Tekstforfatter Anders Arnoldsen Holm
Konsulent Lina Aas-Eng
Prosjektleder Elle-Beth Lønnestad
Medierådgiver (Mood Communication) Gard Johannessen
Apt Pål Smitt-Amundsen
Ansvarlig hos kunde Marthe Sørflaten
Grafisk Design Pia Lystad
Grafisk Design Thomas Eklo Skaara

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet