Gullblyanten

Saltdalshytta: Jubileumshytta for hunder

Jubileumshytta for hunder

Tittel Jubileumshytta for hunder
Kategori PR
Byrå Anorak
Kunde Saltdalshytta
Produkt Jubileumshytta
Innrykket i media Filmer på sosiale medier, hundeinfluenser-samarbeid, visninghytte på Norsk Hyttesenter, katalog, byggetegninger, print i D2, digitale bannere
Dato/tid for innrykk Oktober 2019

Oppgaven var å styrke Saltdalshyttas merkevare og skape oppmerksomhet til deres nye hyttemodell, i en bransje der det stadig lanseres nyheter fra konkurrenter som likner på hverandre.

Idéen ble derfor å skape en helt ny produktkategori og lansere den nye modellen i to utgaver – én for mennesker og én matchende hyttemodell for hunder.

Hundehytta engasjerte på sosiale medier. 40.000 klikket seg videre til kampanjesiden der 8000 hunder ble med i konkurransen om å vinne en hytte. Over 40 timer har blitt brukt på byggetegningene, noe som antyder at det kan dukke opp noen DIY-hundehytter etterhvert. I tillegg har kampanjen resultert i en stor økning i interesse for Saltdalshytta og hyttene deres.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Rune Roalsvig
Prosjektleder Ellen Sørnes Hilleren
Planner Nicklas Boman
Kreatør Anna Berg Gjendem
3D Darri Thorsteinsson
Content Editor Gaute Wetlesen Skåre
Arkitekt Jan Peter Pettersen
Head of Content Line Blokhus
Mediarådgiver Ricardo Fjellheim, RED Media
Filmproduksjon Sebastian Sollund
Kreatør Tone Jansson
Prosjektkoordinator Vibeke Røed Hansen
Ansvarlig hos kunde Stine Røsand
Ansvarlig hos kunde Trond Arve Nikolaisen
Fotograf Rune Kongso
Grafisk Design Maja Berthelsen
Grafisk Design Marte Langfjæran

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet