Gullblyanten

Statens vegvesen: "Takk for oppmerksomheten": Hodeløs film

"Takk for oppmerksomheten": Hodeløs film

Tittel "Takk for oppmerksomheten": Hodeløs film
Kategori Ikke-kommersiell
Byrå Los & Co
Kunde Statens vegvesen
Produkt "Takk for oppmerksomheten", trafikksikkerhetskampanje for å være oppmerksom i trafikken
Innrykket i media TV, Web-TV, Facebook
Dato/tid for innrykk Uke 22–25 og 39–41

1 av 3 trafikkulykker skjer på grunn av uoppmerksomhet. Målet for kampanjen "Takk for oppmerksomheten" er å bevisstgjøre folk om viktigheten av å være en oppmerksom sjåfør. Det er ikke bare mobil og sminking i speilet som kan ta oppmerksomheten din når du kjører. Forskning viser at også tankevirksomheten din kan være en farlig distraksjon. Det er derfor viktig å fortelle at man skal "ha hodet med seg". Denne filmen er en del av en større kampanje fra Statens vegvesen som setter fokus på det vanskelige temaet oppmerksomhet. At hodet er et annet sted i blant er høyst menneskelig, og det var viktig å finne en vinkling som ikke var anklagende. Samtidig handler det om å være tydelig på risikoen ved uoppmerksomhet.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Jan Cato Tangen
Tekstforfatter Carina Laurhammer
Tekstforfatter Karl Nystøyl
Konsulent Christin Elvegård
Prosjektleder Christopher Dons
PR-rådgiver Jon Martin Førland
Visuelle effekter Otto Thorbjørnsen, Stardust
PR-rådgiver Sigurd Skjefstad
Ansvarlig hos kunde Rita Helen Aarvold, Bjarte Skaugset, Ida Bergene Kongsrud, Ingunn Finstad Haavi
Grafisk Design Elisabeth Strand
Producer Knut Jensen, Heimlich
Regissør Stefan Faldbakken, Heimlich

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet