Gullblyanten

KK: The Cancer Cover

The Cancer Cover

Tittel The Cancer Cover
Kategori Pakningsdesign
Byrå TRY
Kunde KK
Produkt Omdømme
Innrykket i media KK Magasin
Dato/tid for innrykk 12. Juli 2019

Sommeren 2019 ønsket KK å sette fokus på føflekkreft. 90% av tilfellene skyldes UV-stråler og Norge er på verdenstoppen i diagnosen. KK’s utgavesjef Stine Therese Strand har selv overlevd føflekkreft, og KK ønsket å bruke sommerutgaven til å minne leserne på viktigheten av å beskytte huden sin i sommersola.

For å nå gjennom, og for å skape reell handling hos bleke nordmenn, måtte vi finne en måte å nå dem på når de trengte påminnelsen som mest.

Veldig mange tar med seg et magasin når de skal sole seg i parken eller på stranda, og som Norges største kvinnemagasin kunne KK derfor gi leserne en livsviktig demonstrasjon av farene ved ubeskyttet soling – ute i sola. Vi laget et magasin hvor forsidemodellen utvikler føflekkreft når magasinet blir eksponert for sollys.

Vi jobbet tett med trykkeriet til KK for å bruke et UV-sensitiv blekk, og designet en egen banderole som fungerte som en beskyttelse frem til magasinet ble tatt med ut. Vi gjemte budskapet som en artikkeloverskrift: «Hvorfor det er viktig å beskytte deg selv i solen». Budskapet fikk en helt ny betydning da føflekken endret seg i sola, og en pil dukket opp som en direkte kobling mellom meldingen og føflekken.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå TRY
Konsulent Kristina Skogen Tangeraas
PR Rådgiver Aliaa Neolle Hamza
Designer Anne Birgitte Nesse
Kreatør Caroline Riis
Kreatør Eirik Sørensen
Motion Designer Frode Ekeberg
Strategisk Rådgiver (Aller) Kathrine Røst Nilsen
AD i KK Linda Søraa
Motion Designer Rebecka Taule
PR Rådgiver Robin Krüger
Motion Designer Syver Lauritzen
Ansvarlig hos kunde Ingeborg Helldal
Ansvarlig hos kunde Stine Therese Strand
Grafisk Design Terje Johnsen
Musikk Kim Jensen
Producer Andreas Roel Vevle
Producer Marianne Eskeland

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet