Gullblyanten

Norsk Tipping: Sjetil bestemmer

Sjetil bestemmer

Tittel Sjetil bestemmer
Kategori Integrert
Byrå T/A POL
Kunde Norsk Tipping
Produkt Lotto
Innrykket i media TV2, TV Norge, TV3, utendørs, Sosiale medier, stunt
Dato/tid for innrykk September - desember 2019


Høsten 2019 lanserte Lotto kampanjen «Sjetil bestemmer». Som nr 53 på konseptet «Lottomillionærer er ikke som andre millionærer» er det alltid forventninger til at Lotto leverer en reklamefilm. Men denne gangen ønsket Lotto seg en kampanje som kunne fungere på flere flater og kanaler, over lengre tid.
De ville ha noe som engasjerte og noe som viste at Lotto som merkevare også kan treffe de litt yngre målgruppene.

I tillegg til klassiske reklamefilmer på tv ble det laget filmer til sosiale medier og Sjetil har blant annet gått inn som sponsor av Farmen Sjendis. Det ble gjort flere stunt som tok kommunikasjonen ut i den virkelige verden: Skiltet på Saga Kino ble til Saga Sjino, Din Kjøreskole i Drammen folierte om biler til Din Sjøreskole, Kjelsås stasjon ble Sjelsås stasjon og Coop produserte 200 000 pakker med Sjøttdeig av sjylling.

(Stuntene og kampanjen genererte utallige poster i Sosiale medier, presse-omtale, meninger og debatter om det norske språk. Språkrådets holdning til det hele var at all prat om språket vårt ønskes velkommen).

Men viktigst av alt: Lottomillionærer er fortsatt ikke som andre millionærer.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Christian Lauritzen
Tekstforfatter Janne Brenda Lysø
Konsulent Kjetil Skogly
Prosjektleder Ina Egelandsdal
AD-assistent Ole Jakob Skattum
AD-assistent Thomas Eklo Skaara
AD-assistent Tom Lenartowicz
Etterarbeidshus Shortcut Oslo
Lydlogo Verdens sterkeste mann
Klipp Magnus Evensen
Producer Guri Neby
Produksjonsbyrå Einar Film og Fortellinger
Regissør Aksel Hennie

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet