Gullblyanten

Norsk Tipping: Sjetil bestemmer

Sjetil bestemmer

Tittel Sjetil bestemmer
Kategori Stunt / Event / Omgivelser
Byrå T/A POL
Kunde Norsk Tipping
Produkt Lotto
Innrykket i media Saga Kino/Ruter/Din Kjøreskole/Coop
Dato/tid for innrykk September - desember 2019

Høsten 2019 lanserte Lotto kampanjen «Sjetil bestemmer». Som film nr 53 på konseptet «Lottomillionærer er ikke som andre millionærer» ønsket Lotto seg noe mer enn «bare» en reklamefilm. De ville ha noe som engasjerte, noe som viste at Lotto som merkevare også kan treffe de litt yngre målgruppene.

Så, samme uke som reklamefilmen hadde premiere på TV ble det gjennomført flere stunt som tok kommunikasjonen, Sjetils prosjekt, ut i den virkelige verden:

Skiltet på Saga Kino ble til Saga Sjino, Din Kjøreskole i Drammen folierte om biler til Din Sjøreskole, Kjelsås stasjon ble Sjelsås stasjon og Coop sendte ut 200 000 pakker med Sjøttdeig av sjylling til butikker i hele landet.

Stuntene genererte utallige poster i Sosiale medier, presse-omtale, meninger og debatter om det norske språk. Språkrådets holdning til det hele var at all prat om språket vårt ønskes velkommen.

(Vi legger ved reklamefilmen som gikk på TV samme uke som stuntene ble satt til liv).

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Christian Lauritzen
Tekstforfatter Janne Brenda Lysø
Konsulent Kjetil Skogly
Prosjektleder Ina Egelandsdal
AD-assistent Ole Jakob Skattum
AD-assistent Thomas Eklo Skaara
AD-assistent Tom Lenartowitz
Ansvarlig hos kunde Tove Kristin Liberg
Produksjonsbyrå Einar film og fortellinger

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet