Gullblyanten

Norsk Tipping: Sjetil bestemmer

Sjetil bestemmer

Tittel Sjetil bestemmer
Kategori Audio
Byrå T/A POL
Kunde Norsk Tipping
Produkt Lotto
Innrykket i media TV2, TV Norge, TV3, utendørs, Sosiale medier, stunt
Dato/tid for innrykk September 2019 - dd

Høsten 2019 var det duket for prosjekt nummer 53 på konseptet «Lottomillionærer er ikke som andre millionærer». Men denne gangen ønsket Lotto seg en kampanje som viste at Lotto også kunne treffe og engasjere de yngre målgruppene. Samtidig som den for all del også måtte engasjere de som hadde fulgt konseptet igjennom 28 år. Og i det tallet, i den lyden, lå kimen til ideen. Sjueåtte år. Ingenting engasjerer det norske folk som språket vårt. Alle har et, og alle mener noe om det. En liten lyd, et lite sj, viste seg å være nok til å romme store skilt, sponsorater, biler, baner – og sjyllingsjøttdeig.
Stuntene og kampanjen genererte utallige poster i Sosiale medier, presse-omtale, meninger og debatter om det norske språk. Unge som gamle – meningene var... mange.

Da Sjetil-iideen oppstod tok vi kontakt med Språkrådet. Deres holdning til det hele var: All prat om språket vårt ønskes hjertelig velkommen. Debatt er stas!

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Christian Lauritzen
Tekstforfatter Janne Brenda Lysø
Konsulent Kjetil Skogly
Prosjektleder Ina Egelandsdal
Producer Guri Neby
Produksjonsbyrå Einar Film og Fortellinger
Regissør Aksel Hennie

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet