Gullblyanten

Hageland: Julebykalenderen

Julebykalenderen

Tittel Julebykalenderen
Kategori Sosiale medier
Byrå Fjuz
Kunde Hageland
Produkt Julebyer
Innrykket i media Facebook
Dato/tid for innrykk 1.-24. desember 2019
URL https://www.facebook.com/Hagelandkjeden/app/803941943391272/

Hagesenterkjeden Hageland ønsket å skape engasjement rundt varegruppen julebyer på sosiale medier i desember.

Julebyer er et uuttømmelig univers av hus, butikker, figurer, tog med mer. Utfordringen vår var å treffe den travle målgruppen kvinner 30 til 60 år i en periode med enorme mengder konkurranser og julehysteri.

Derfor skapte vi et eget lite univers på sosiale medier - en julebykalender. Dette gjorde vi for å vise det store utvalget av julebyer hos Hageland. Hver dag frem mot jul ble Facebook-følgerne engasjerte i hendelser i byen, og de kunne vinne sin egen juleby i bytte mot råd og tips for å dra handlingen videre.

Kalenderen fikk over 50.000 unike visninger, 7000 nye følgere til Hageland på Facebook og en økning på 20% i omsetningen av julebyer i fysisk butikk, selv om kalenderen i seg selv ikke oppfordret til kjøp.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Agnes Hagen Frogner
Konsulent Tone Nilsen
Ansvarlig hos kunde Nina Hansen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet