Gullblyanten

Posten: Postmannen

Postmannen

Tittel Postmannen
Kategori Håndverk
Byrå T/A POL
Kunde Posten
Produkt Posten
Innrykket i media Tv, kino og sosiale medier
Dato/tid for innrykk November - Desember 2019

Høsten 2019 var oppgaven å lage en tradisjonell TV-reklame for Posten, med hovedmålgruppe unge mellom 15 og 34 år. En målgruppe som ikke bryr seg om lineær TV.
I en tid hvor koselige julebudskap florerer.

Posten opplever stadig mer press fra internasjonale konkurrenter som tar større andel av oppmerksomheten og markedet. Og med et synkende mediebudsjett var vi avhengige av en idé som skapte fortjent oppmerksomhet, og som hadde et tydelig tilknytning til postens viktigste produkt: Postmannen.

Ideen var å kombinere to av historiens mest kjente fortellinger; fortellingen om jesu fødsel og vandrehistorien om postmannens barn, laget vi filmen som hinter om at postmannen kanskje hadde en større rolle rundt Jesu-fødsel enn først antatt.

For at denne ideen ikke skulle falle platt måtte produksjonsverdien være høy. Her var det fokus på detaljer i alt fra kostyme, til location, rekvisitter, casting og musikk. Kostymet er for eksempel designet med utgangspunkt i postuniformen som blir brukt i dag men i datidens drakt, og musikken er komponert og spilt inn med et orkester.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå POL
Art Director Anette Bellika Finnanger
Art Director Sara Marie Hødnebø
Tekstforfatter Petter Bryde
Tekstforfatter Rikke Sofie Jacobsen
Konsulent Marius Eriksen
Prosjektleder Kristin Eidså Brantzeg Scheele
Ansvarlig hos kunde Hege Barbara Aarhus
Ansvarlig hos kunde Monica Solberg
Filmfotograf Niklas Jonansson
Grafisk Design Thomas Eklo Skaara
Klipp Peter Brandt
Producer Guri Neby
Producer Henriette Løberg Carlsen
Producer Krister Svensli
Produksjonsbyrå Einar Film & Fortellinger
Regissør Filip Nilsson

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet