Gullblyanten

Casinostugan: I blant lønner det seg å ta det lugnt

I blant lønner det seg å ta det lugnt

Tittel I blant lønner det seg å ta det lugnt
Kategori Film
Byrå Turid/Tore Woll
Kunde Casinostugan
Produkt Casinostugan
Innrykket i media 08.03.2019
Dato/tid for innrykk 08.03.2019

Casinostugan er et svensk casino, som i havet av andre online casinoreklame, faktisk prøver å skille seg ut. Og måten de gjør det er å ha fokus på det “lugne”. I alle år har de kjørt reklamekampanjer med fokus på brand, fremfor gigantiske, forlokkende jackpots og innskuddsbonuser, og konseptet deres handler om at det «i blant kan lønne seg å ta det med ro». Men nå ønsket de å walk-the walk, og bevise at det faktisk kan lønne seg å ta det litt med ro, der andre ellers gjør det motsatte, utenfor den klassiske 30 sekunderen på TV.

Derfor dro vi til Vasaloppet - verdens største skirenn, med over 14.000 påmeldte. Og foran alle de oppmøtte, og hundretusenvis av seere hjemme i sofaen, beviste vi at det i blant, virkelig kan lønne seg å ta det “lugnt”:

Vi tildelte sisteplassen i Vasaloppet 96.000 svenske kroner - 1000 kroner mer enn førsteplassen. Etter Vasaloppet ble Olof Lundqvist, en beskjeden fiolinist fra Askersund, Casinostugans nye ansikt. Og som alle andre ambassadører, fikk han sin helt egne, over the top reklamefilm, om hans reise til sisteplass - inspirert av andre atleters filmspråk (feks. Aksel Lund Svindal - Telenor og Zlatan - Volvo).

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Zakarias Nadir
Tekstforfatter Glenn David Bøhler Haugen
Prosjektleder Tindur Jensson
Kreativ leder Tore Woll
Fotograf Tomas Haga
Producer Andreas Bråten
Produksjonsbyrå Lineup Film
Regissør Preben Winther
Regissør Trond Hansen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet