Gullblyanten

Dr.Greve / Orkla: En renere linje

En renere linje

Tittel En renere linje
Kategori Pakningsdesign
Byrå Neue Design Studio
Kunde Dr.Greve / Orkla
Produkt Dr.Greve pharma +
Innrykket i media Apoteker i hele landet
Dato/tid for innrykk November 2019

Dr. Greve pharma + er en linjeutvidelse av den velkjente merkevaren og er spesielt designet for eksklusivt salg i apotek.

Designkonseptet bygger helt enkelt på oppgaven, en linjeutvidelse, og inkorporer en ren linje som et bærende visuelt grep gjennom hele produktlinjen.

Ved å implementere en tydelig linje og en dus fargepalett for å fargekode produktene, er ønsket at Dr.Greve pharma + skal bli enklere gjenkjent på apoteket, samtidig som merket beholder en unik identitet på tvers av de forskjellige produktseriene.

Gjennom å gi typografien mye rom på rene flater, skapes et gjenkjennelig hierarki i layout som sammen med mye white space bidrar til å differensiere merket fra eksisterende Dr.Greve, og andre hudpleieprodukter som selges på apoteket

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Gørill Kvamme
Prosjektleder Trine Dolmen Stene
AD Try Reklamebyrå, ansvarlig for ads Kristin David-Andersen Øveraas
Fotograf Anne Valeur / Pudder Agency
Grafisk Design Nora Bremnæs
Grafisk Design Øystein Haugseth

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet